Všeobecné obchodní podmínky

Všeobecné obchodní podmínky (VOP) – Touchwood s.r.o.

1) Kontaktní údaje prodávajícího

Název: Touchwood s.r.o.
Sídlo:  Pracnerova 701, Roudnice n.L. 413 01, Česká republika
IČ: 093 70 153
Zapsaná:  oddíl C, vložka 45679 vedená u Krajského soudu v Ústí n.L.
Telefon: +420 606 522 280
Email: info@touch-wood.cz
Kontaktní adresa: Touchwood s.r.o., Pracnerova 701, Roudnice n.L. 413 01 Česká republika
Provozní doba: Po- Pá 9:00 – 17:00 (showroom je přístupný na objednání dle předchozí dohody)


2) Informace a objednávka

Prodávající si vyhrazuje upřesnění veřejně uváděných informativních cen a informací o zboží až na základě finální komunikace s kupujícím podle konkrétní konfigurace zboží, možných dodacích podmínek, způsobu dopravy, aktuálního měnového kurzu případně dalších možných souvisejících faktorů. Ceny jsou prezentovány přehledně tak, aby byly zjevné výše daní (např. DPH) a případných dalších poplatků, kromě nákladů na doručení zboží, montážní práce a ostatní které mohou být variabilními s ohledem na konkrétní dodací podmínky. Informace o přijímaných možných způsobech platby jsou uvedeny zde. Prodávající si vyhrazuje právo na vznik případných poplatků v závislosti na způsobu platby. Potvrzení obsahu smlouvy uzavřené v jiné než písemné formě nebo elektronické komunikaci (e-mail), které vykazuje odchylky od skutečně ujednaného obsahu smlouvy, nemá právní účinky.  Fotografie, videa, návody, případně další materiály na stránkách obchodu mají pouze ilustrativní charakter a nemusí zcela odpovídat finálně dohodnuté konfiguraci nebo podobě zboží.

2.1 Objednávka

Při objednávání zboží prostřednictvím e-shopu na webových stránkách použijte konfigurátor pro výběr parametrů výrobku a zobrazte nabídku. Kliknutím na název položky se zobrazí její detailnější popis, ilustrativní foto případně další informace. Kliknutím na ikonu košíku přidáte položku do košíku a nákup dokončíte po kontrole Vašeho košíku vyplněním a odesláním závěrečného formuláře. Přijetí Vaši objednávky Vám bude potvrzeno nejpozději do 48 hodin, potvrzení objednávky a uzavření kupní smlouvy Vám následně přijde e-mailem nejpozději do 5 pracovních dnů, během kterých je prověřena dostupnost zboží. Samotné potvrzení přijetí objednávky ještě není návrhem kupní smlouvy. Pokud dojde v průběhu tohoto procesu k případné změně statusu zboží (v případě, že objednané zboží nebude skladem, bude se lišit cena apod.), nabídne prodávající kupujícímu možný jiný termín nebo podmínky dodání nebo jinou vhodnou alternativu. Odesláním objednávky vybraného zboží zákazník potvrzuje závaznost svého zájmu o koupi a souhlas s těmito Všeobecnými obchodními podmínkami (VOP – Touchwood s.r.o.) Pokud se po dokončení objednávky nezobrazí informace o přijetí objednávky nebo nedorazí potvrzení objednávky na zadanou emailovou adresu, je v zájmu kupujícího kontaktovat prodávajícího jinou možnou formou (telefonicky nebo pod.) tak aby mohlo být co nejdříve upřesněno a případná objednávka potvrzena.

2.2. Uzavření kupní smlouvy

Kupní smlouva může být uzavřena za účasti obou stran osobně (např. při předvedení zboží v našem showroomu), okamžikem doručení potvrzení objednávky na emailovou adresu uvedenou zákazníkem nebo např. telefonickým potvrzením.

3) Ceny a doručování zboží

Ceny uváděné na webových stránkách jsou pravidelně aktualizovány, tak aby odpovídaly co nejpřesněji aktuální situaci. Nicméně s ohledem na vývoj cen námořních doprav, kurzu měn a dalších okolností jsou tyto v CZK uváděny jako orientační a ke konečnému upřesnění může při výrazných změnách dodavatelských zdrojů dojít při každé objednávce individuálně.

Při každé objednávce je dle aktuálních skladových zásob nebo očekávaného naskladnění ze zahraničí individuálně dohodnuta výše a termín zálohové faktury.

U skladových položek disponibilních bezprostředně v ČR je možné zboží dodat napřímo na základě úhrady hlavní fakturace. U neskladových položek, které jsou potom objednávány ze zahraničí s předpokládaným delším dodacím termínem je zboží objednáno na základě úhrady zálohové faktury. Poté kdy je zboží fyzicky disponibilní v ČR informuje prodávající kupujícího a následuje stejný postup (viz. výše) jako v případě skladových položek.

Prodávající předá zboží kupujícímu kompletní a ve sjednaném dodacím termínu. Tento je u neskladových položek v ČR u každé potvrzené objednávky předmětem individuálního upřesnění (dle aktuálního vývoje centrálního skladu pro Evropu, dodacích termínů z Kanady apod.) Pokud dojde z nějakých nepředvídatelných a objektivních důvodů ke zpoždění v možném dodání zboží informuje prodávající kupujícího o této skutečnosti a obě strany si upřesní prodávajícím nabídnuté možné alternativní řešení vedoucí k co možná nejrychlejší nápravě stavu.

Kupující je povinen si objednané zboží převzít a zaplatit jej dle dohodnutých platebních podmínek. Kupujícímu se doporučuje, aby si zboží při převzetí bezprostředně překontroloval. V případě zjištění jakýchkoliv opodstatněných nedostatků nebo vad zboží je povinen o tomto zjištění prodávajícího neprodleně informovat tak, aby mohlo dojít k nápravě, případně započatí reklamačního procesu.

Doklady ke zboží, zejména daňový doklad, případná další potvrzení nebo certifikáty, předává   prodávající zároveň se zbožím, případně odešle kupujícímu bezprostředně po odeslání zboží.

Požádá-li o to kupující, potvrdí mu prodávající v písemné formě, v jakém rozsahu a po jakou dobu trvají jeho povinnosti z vadného plnění a jakým způsobem může kupující práva z nich uplatnit.

3.1. Způsob doručení zboží a platba

Dobírka: Platba při doručení zboží kurýrní službou na fakturační nebo doručovací adresu uvedenou v objednávce.

Hotovost: Pro osobní odběry zboží ze sídla prodávajícího lze využít hotovostní úhradu. Osobní odběr je možný pouze po dohodě a ověření skladové dostupnosti zboží.

Platba předem (částečná nebo úplná): Platba na základě proforma (zálohové) faktury před závozem nebo osobním odběrem.

Podle zákona o evidenci tržeb je prodávající povinen vystavit kupujícímu účtenku. Zároveň je povinen zaevidovat přijatou tržbu u správce daně online; v případě technického výpadku pak nejpozději do 48 hodin.

4) Zrušení objednávky a odstoupení od smlouvy

Kupující může odstoupit od smlouvy do 14 dnů od převzetí zboží nebo poslední části dodávky, a to bez ohledu na způsob převzetí zboží či provedení platby. Uvedená lhůta je určena k tomu, aby se kupující v přiměřeném rozsahu seznámil s povahou, vlastnostmi a funkčností zboží.

Vrácení zboží – pokud není zboží reklamované, nebo není závada na naší straně (nevhodný dárek, špatně vybraná barva atd.) zákazník si zajišťuje zaslání zboží sám. Po obdržení zboží vrátíme peníze zpět dohodnutým způsobem.

Prodávající je povinen kupujícímu vrátit částku plně odpovídající ceně zboží do 14 dnů od odstoupení od smlouvy, a to stejným způsobem, jakým platbu od kupujícího přijal. Nabízí-li prodejce v rámci určitého způsobu dodání zboží několik možností, je povinen kupujícímu nahradit nejlevnější z nich. Nejpozději ve stejné lhůtě je kupující povinen prodávajícímu zaslat nebo předat zakoupené zboží. Zboží by mělo být vráceno prodávajícímu (ne na dobírku) kompletní, nejlépe v původním obalu, nesmí jevit známky opotřebení či poškození. Náklady vrácení zboží nese kupující.

Vrací-li kupující zboží osobně v provozovně prodávajícího, vrátí prodávající výše uvedené platby do 7 dnů od odstoupení od smlouvy kupujícímu, pokud se nedohodnou jinak.

Je-li vrácené zboží poškozeno porušením povinností kupujícího, je prodávající oprávněn vůči kupujícímu uplatnit nárok na náhradu snížení hodnoty zboží a započíst jej na vracenou částku.

Výjimky: Právo na odstoupení od smlouvy nelze uplatnit u smluv, u nichž došlo k objednání atypických rozměrů.

5) Práva a povinnosti z vadného zboží

5.1. Jakost při převzetí

Pokud má převzaté zboží nedostatky (např. nemá sjednané nebo oprávněně očekávané vlastnosti, nehodí se k obvyklému nebo sjednanému účelu, není kompletní, neodpovídá jeho množství, míra, hmotnost, nebo jakost neodpovídá jiným zákonným, smluvním nebo i předsmluvním parametrům), jedná se o vady zboží, za které prodávající odpovídá.

Kupující může u prodávajícího uplatnit nejpozději do dvou let od převzetí zboží podle svého požadavku nárok na bezplatné odstranění vady nebo na přiměřenou slevu z ceny; není-li to povaze vady neúměrné (zejména nelze-li vadu odstranit bez zbytečného odkladu), lze uplatnit požadavek na dodání nové věci bez vad nebo nové součásti bez vad, týká-li se vada pouze této součásti.

Není-li oprava nebo výměna zboží možná, na základě odstoupení od smlouvy může kupující požadovat vrácení kupní ceny v plné výši.

Během šesti měsíců od převzetí zboží se předpokládá, že vada zboží existovala již při převzetí zboží.

Prodávající není povinen nároku kupujícího vyhovět, pokud prokáže, že kupující před převzetím o vadě zboží věděl nebo ji sám způsobil.

U prodávaného použitého zboží prodávající neodpovídá za vady odpovídající míře dosavadního používání nebo opotřebení. U věcí prodávaných za nižší cenu prodávající neodpovídá za vadu, pro kterou byla nižší cena sjednána. Místo práva na výměnu má kupující v těchto případech právo na přiměřenou slevu.

5.2. Zákonná práva z vad.

V této lhůtě může kupující uplatnit reklamaci a podle své volby požadovat u vady, která znamená podstatné porušení smlouvy (bez ohledu na to, jde-li o vadu odstranitelnou či neodstranitelnou):

Prodávající odpovídá za vady vzniklé po převzetí zboží v 24 měsíční záruční době nebo v době použitelnosti uvedené v reklamě.

  • odstranění vady dodáním nové věci bez vady nebo dodáním chybějící věci;
  • bezplatné odstranění vady opravou;
  • přiměřenou slevu z kupní ceny;
  • nebo vrácení kupní ceny na základě odstoupení od smlouvy.

Podstatné je takové porušení smlouvy, o němž strana porušující smlouvu již při uzavření smlouvy věděla nebo musela vědět, že by druhá strana smlouvu neuzavřela, pokud by toto porušení předvídala.

U vady, která znamená nepodstatné porušení smlouvy (bez ohledu na to, jde-li o vadu odstranitelnou či neodstranitelnou), má kupující nárok na odstranění vady anebo přiměřenou slevu z kupní ceny.

Vyskytla-li se odstranitelná vada po opravě opakovaně (třetí reklamace pro stejnou závadu nebo čtvrtá pro odlišné závady) nebo má zboží větší počet vad (nejméně tři vady současně), může kupující uplatnit právo na slevu z kupní ceny, výměnu zboží nebo odstoupit od smlouvy.

Prodávající neodpovídá za vady vzniklé v důsledku běžného opotřebení nebo nedodržení návodu k použití.

6) Vyřízení reklamace

Kupující je povinen uplatnit reklamaci u prodávajícího nebo osoby určené k opravě bez zbytečného odkladu od zjištění nedostatku. Učiní-li tak písemně nebo elektronicky, měl by uvést své kontaktní údaje, popis závady a požadavek na způsob vyřízení reklamace.

Kupující je povinen sdělit prodávajícímu, jaké právo si zvolil při oznámení vady, nebo bez zbytečného odkladu po oznámení vady. Změna volby bez souhlasu prodávajícího je možná jen tehdy, žádal-li kupující opravu vady, která se ukáže být neodstranitelná.

Nezvolí-li kupující své právo z podstatného porušení smlouvy včas, má práva jako při nepodstatném porušení smlouvy.

Kupující je povinen prokázat nákup zboží (nejlépe dokladem o koupi). Lhůta pro vyřízení reklamace běží od předání/doručení zboží prodávajícímu nebo do místa určeného k opravě. Zboží by mělo být při přepravě zabaleno ve vhodném obalu, aby nedošlo k jeho poškození, mělo by být čisté a kompletní.

Prodávající je povinen bezodkladně, nejpozději do tří pracovních dnů, rozhodnout o reklamaci, případně o tom, že je k rozhodnutí potřebné odborné posouzení. Informaci o nutnosti odborného posouzení kupujícímu v této lhůtě sdělí. Reklamaci, včetně odstranění vady, prodávající vyřídí bez zbytečného odkladu, nejpozději do 14 dnů od jejího uplatnění, pokud se s kupujícím písemně nedohodnou na delší lhůtě. Po uplynutí této lhůty má kupující stejná práva, jako by se jednalo o podstatné porušení smlouvy.

Odmítne-li prodávající odstranit vadu věci, může kupující požadovat přiměřenou slevu z ceny nebo odstoupit od smlouvy.

Záruční doba se prodlužuje o dobu od uplatnění reklamace do jejího vyřízení nebo do doby, kdy byl kupující povinen si věc vyzvednout. Dojde-li k výměně zboží nebo jeho části, uplatní se odpovědnost prodávajícího jako by šlo o koupi nového zboží nebo jeho části.

Není-li umožněno sledovat stav vyřízení reklamace on-line, zavazuje se prodávající o vyřízení reklamace kupujícího informovat podle jeho požadavku e mailovou zprávou nebo prostřednictvím SMS.

U oprávněné reklamace náleží kupujícímu náhrada účelně vynaložených nákladů.

7) Ochrana osobních údajů

Kupující souhlasí s tím, aby poskytnuté osobní údaje byly prodávajícím zpracovávány a uchovávány v souladu se zákonem o ochraně osobních údajů (č. 101/2000 Sb.) za účelem plnění předmětu smlouvy. Kupující má právo být informován, jaké údaje o něm prodávající eviduje, a je oprávněn tyto údaje měnit, případně písemně vyslovit nesouhlas s jejich zpracováváním. Dozor nad ochranou osobních údajů vykonává Úřad pro ochranu osobních údajů.

Prodávající se zavazuje osobní údaje kupujícího neposkytnout jiným třetím subjektům než smluvnímu dopravci za účelem dodání zboží.

Prodávající umožní nákup bez registrace, přičemž údaje neregistrovaných kupujících využije výhradně k plnění předmětu smlouvy, nikoliv k marketingovým či obchodním účelům.

Prodávající je oprávněn zasílat kupujícímu vlastní obchodní sdělení, jen pokud si je kupující aktivně vyžádá, a to jen do doby, než kupující prodávajícímu sdělí, že zasílání chce ukončit.

Toto sdělení kupující může učinit na elektronickou adresu získanou v souvislosti s plněním smlouvy, aniž by mu tím vznikly jakékoliv náklady.

8) Řešení sporů

Dokud nedojde k úhradě plné ceny objednávky, podnikatel (Touchwood  s.r.o) si vyhrazuje právo bez udání důvodu odstoupit od smlouvy se zákazníkem.

Vzájemné spory mezi prodávajícím a kupujícím řeší obecné soudy ČR.


9) Ostatní ujednání

Kupujícím se pro účely těchto obchodních podmínek rozumí spotřebitel, jímž je člověk, který na rozdíl od prodávajícího při uzavírání a plnění smlouvy nejedná v rámci své podnikatelské činnosti ani v rámci samostatného výkonu svého povolání.

Prodávajícím se pro účely těchto obchodních podmínek rozumí podnikatel, který na rozdíl od kupujícího při uzavírání a plnění smlouvy jedná v rámci své podnikatelské činnosti nebo v rámci samostatného výkonu svého povolání.

Ostatní zde neuvedené záležitosti se řídí občanským zákoníkem (č. 89/2012 Sb.), zákonem o ochraně spotřebitele (č. 634/1992 Sb.) a dalšími právními předpisy, ve znění pozdějších právních předpisů.

Smlouva a otázky související se řídí českým právem.

Změny obchodních podmínek v jiné než oboustranně odsouhlasené písemné formě jsou vyloučeny.

Tyto obchodní podmínky jsou účinné od 1.12.2021